Forsiden · Søg · Formål · Kontakt · Ophavsret · Ansvar
Menu
Nyhedsoversigt
Artikler
FAQ / OSS
Bio-Ethanol
Bio-Diesel
Rapsolie
Fritureolie
Info
Min BioBil
Bio-Brændstof
Drivhuseffekt
Salg af Biobrændstof
Når du skal købe bil
Andet
Forum/Debat
Afhentnings fritureolie
Tak til, links
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Glemt dit kodeord?
Blandet links
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Bekæmp SPAM - (Åbner nyt vindue)

Join the FON movement! - (Åbner nyt vindue)

Firefox - Web browser - (Åbner nyt vindue)

Nyager skole B. klassen fra 1981 - (Åbner nyt vindue)

De korte nyheder
Brændstof til eftertanke. 18-01-07
Børs fødevare s. 12 (klumme) - Dansk Industri.

I 2020 skal mindst 10 procent af det totale brænd­stofforbrug i samtlige EU-lande bestå af biobrændstoffer. Men landmænd og fødevare- industri behøver ikke frygte konkurrencen til foderafgrøder – der er landbrugsjord nok, skriver Mariann Fischer Boel, EU-kommissær for landbrug og udvikling.
Admin d. 18-01-2007 18:18 · Udskriv
DF blokerer Venstres plan for biobenzin. 17.01.07
Børs s. 15 - Dansk Industri.

I et kommende energiudspil går Dansk Folkeparti op imod Venstres plan om at kræve iblanding af bioetanol i benzinen. I stedet vil DF bl.a. afsætte flere penge til forskning i bioetanol.
Admin d. 17-01-2007 16:48 · Udskriv
Boel ønsker at få produktion af dansk biobrændstof. 16.01.07

Børs s. 16 - Dansk Industri.

Selv om der ikke er nogen netto-miljøgevinst ved at bruge såkaldte førstegenerations biobrændstof. så må den danske regering ikke tøve, mener EU-landbrugskommissær Mariann Fischer Boel (V). Hvis EU skal have nedbragt sit udslip af CO2 sådan som vi har lovet i forbindelse med Kyoto-aftalen, så er der ingen vej uden om biobrændstof af første generation.

Admin d. 17-01-2007 01:51 · Udskriv
Eksperter: Biobrændstof giver ingen miljøgevinst. 15.01.07
Børs s. 5 - Dansk Industri.

Regeringens plan om, at danske biler allerede i år skal køre på benzin tilsat biobrændstof, gavner ikke miljøet på den korte bane. Erhvervslivet glæder sig, men eksperterne er enige om, at der ikke er en umiddelbar miljøgevinst ved den første generation af biobrændstof produceret af afgrøder.
- Det fungerer ikke i sin egen økonomiske ret, og for de støttekroner kunne vi få væsentligt mere miljø, hvis vi brugte biomasse til noget andet som for eksempel el eller varme, siger lektor Henrik Wenzel fra DTU, der bakkes op af Klaus Illum, ECO Consult.
Admin d. 17-01-2007 01:50 · Udskriv
EU og Danmark uenige om biobrændstof. 11.01.07
Børs s. 18 - Dansk Industri.

EU-Kommissionen og den danske regering er lodret uenige om, hvordan målsætningen om 10 pct. biobrændstof i benzinen i 2020, kan opfyldes. Den danske regering holder fast i udelukkende at ville satse på anden generation. Mariann Fischer-Boel (V), EU-landbrugskommissær mener først, at anden generation biobrændsel kommer om 10 år.
Admin d. 17-01-2007 01:49 · Udskriv
Bioethanol er ikke så grøn endda. 08.01.07
BerlB s. 12 - Dansk Industri.

I håb om at redde planeten fra drivhuseffekten forsøger europæiske lande som Sverige, Frankrig og Storbritannien og nu også Danmark at få deres bilister til at køre på bioethanol. Men forsker advarer om, at det paradoksalt kan føre til mere CO2-udledning at køre på bioethanol i stedet for benzin.
Admin d. 17-01-2007 01:44 · Udskriv
Side 63 af 63 << < 60 61 62 63
Community

Reklame

Bliv medlem af
BioBil
Community

Nyeste emne
Læs inden du bruger denne tråd.
Filtrering. Hvordan gør man ?
Hjælp til ombygning
Køb ny miljørigtig bil, men hvilken.
Citroën C3 1,4 HDI
Powered by PHP-Fusion © 2003-2007 - All content copyright their respective owners.